Miks küsitakse isikuandmeid? 

Tunne Oma Klienti (KYC)

Kliendid ootavad, et nende finantsasutus osutab asjakohaseid ja kvaliteetseid teenuseid ning tagab nende rahaliste vahendite turvalisuse. Nende aspektide täitmiseks, rakendavad finantsasutused kogu maailmas „Tunne oma klienti“ põhimõtet ja me ei ole erand. 

Selle põhimõtte kohaselt palume oma klientidel regulaarselt esitada teavet oma finantstegevuse kohta ja ajakohastada pidevalt oma isikuandmeid. See protsess ei ole seotud kuritegevusliku tegevuse kahtlustamisega ja seda rakendatakse eranditeta kõigile meie klientidele. Teabe kogumine takistab finantspetturite ja identiteedivaraste tegevust ning aitab tagada teie rahaliste vahendite ja huvide turvalisuse. 

#
#
Oluline on mõista, et iga ankeet täidetakse personaalselt ning vastused varieeruvad olenevalt Sinu tegevusvaldkonnast, sissetulekutasemest jne. 

1. Vahendite päritolu.

Valige, kust teie sissetulek pärineb. Saate valida mitu vastust. Näiteks kui teie sissetulek tuleb peamiselt palgast, kuid mõnikord teenite raha ka individuaalsest äritegevusest, valige mõlemad. 

Kui olete valinud individuaalne tegevus või muud allikad, siis täpsustage kindlasti oma vastus - millise individuaalse tegevusega te tegelete või millised muud sissetulekuallikad teil on. 

2. Planeeritud kuukäive.

Palun valige käive, misteil kuus on. Näiteks kui teie palk on umbes 800 eurot ja teil muid sissetulekuallikaid ei ole, valige kuni 1000 eurot. 

3. Osalemine poliitikas. 

Palun märkige, kas Teie töö on seotud poliitikaga – võib-olla töötate parlamendis, erakonna heaks vms. Palun märkige jah, kui töötasite sellisel töökohal vähem kui aasta tagasi.

4. Sugulased.

Võib-olla töötavad teie sugulased poliitilises keskkonnas? Näiteks tähtsatel ametikohtadel rahvusvahelistes ja riiklikes institutsioonides? Valige jah, kui nad töötasid sellistel ametikohtadel vähem kui aasta tagasi (nt umbes kaheksa kuud tagasi).

5. Lõplik kasusaaja.

Lõplikuks kasusaajaks on konto omanik ja isik, kellele kontol olev raha kuulub. Pange tähele, et saate konto avada ainult enda tarbeks, mitte teiste kasutamiseks.

Isiklikud andmed

Kontaktandmed, kodakondsus, elukoht, tegevusala jne. 

Finantsandmed 

Vahendite allikad, kasusaajad, käsutatavad summad ja nende eesmärk.

Küsimused ettevõtetele 

Majandustegevuse tüüp, ulatus ja piirkond, äripartnerid ja riski laad.

Konkreetsed maksed 

Teavet konkreetse maksetehingu kohta

  • Registreerimise ajal; 
  • Ligikaudu kord aastas teabe ajakohastamiseks;
  • Ebatavalise tegevuse tuvastamisel, kui tehakse suurem makse või korduvate väikeste tehingute korral. Sellistel juhtudel võime küsida lisaküsimusi tehingu eesmärgi, rahaallika jms kohta.

Kliendid, kes jätavad nõutud andmed esitamata ei saa mõnel juhul enam teatud finantsteenuseid kasutada. 

Mida kiiremini te vastate kõigile meie küsimustele, esitate nõutavad dokumendid ja teabe ning mida rohkem üksikasju te esitate, seda varem saame teie ülekande teostada, teie kontolt piirangud eemaldada või anda teile täieliku juurdepääsu Paysera teenustele. 

Salvestame klientide isiklikke andmeid vastutustundlikult ega kasuta neid turvalisusega mitteseotud eesmärkidel. 

Siiski teeme koostööd õiguskaitseasutustega, kellel on õigus pöörduda finantsteenuste asutuste poole ja küsida teavet kliendi finantstegevuse kohta..

KYC (Know Your Customer - Tunne Oma Klienti) on kõik toimingud, mis võimaldavad meil ja teistel finantsasutustel oma kliente tundma õppida ja tuvastada ebatavalist käitumist. 

Küsimustikud.Kõik kliendid eranditult peavad täitma küsimustikud, kuid see ei tähenda, et kahtlustatakse kuritegelikku tegevust. 

Informatsioon. Klientidelt võidakse nõuda mitmesugust teavet: alustades kontaktandmetest ja lõpetades finantstehingute detailsete üksikasjadeni. Seda teavet kaitstakse hoolikalt ja ei kasutata turunduslikel ega muudel turvalisusega mitteseotud eesmärkidel. 

Rahaliste vahendite kaitse. Selline ennetamine toimub selleks, et kaitsta meie klientide ja teiste inimeste rahalisi vahendeid ja huve finantspetturite eest.

Seadused. Kõik finantsasutused juhinduvad seadustest, mis reguleerivad „Tunne Oma Klienti“ protsessi. Käimasolev Tunne Oma Klienti ja teabe ajakohastamise protsess on rahapesu ja terrorismi rahastamise vastase võitluse lahutamatu osa. 

#

Kas on veel küsimusi?

Kui teie konto oli piiratud või suletud või soovite teada, kuidas seda vältida, lugege meie postitust turvameetmete kohta mida meie ja paljud teisted finantsasutused rakendavad.

Kui teil on lisaküsimusi, pöörduge Paysera Klienditoe poole.